Research, interviews, konceptudvikling og -evaluering hos brugere, visuelt materiale, konceptbeskrivelse til evaluering, matrix over drivere hos målgruppen samt visualiseringen og beskrivelser af forretningskoncept
Faste kuvertstørrelser
E-Posthuset som forretningsområde
3PARTs arbejde resulterede i et omfangsrigt research- og analysearbejde, konceptkonkretisering og udarbejdelse af beslutningsgrundlag til vurderingen af E-Posthuset som forretningsområde. Researcharbejdet var struktureret således, at 3PART Indledningsvis gennemførte kvalitative interviews med 20 personer i målgruppen omkring forventninger til E-posthuset. Herefter blev datagrundlaget analyseret og konklusioner vedrørende de forretningsmæssige muligheder på det digitale område udledt. Dette arbejde blev referencerammen for den efterfølgende forretningsmæssige vurdering af de eksisterende koncepter og E-posthuset som helhed. 3PARTs opgave i denne evalueringsproces var at bibeholde det kundemæssige fokus igennem processen, og nogle af delresultaterne i processen var udarbejdelse af en analysematrix, hvori de væsentligste drivere hos brugergruppen var primære parametre. Den sidste del af projektet indebar yderligere detaljering og visualisering af udvalgte koncepter og udarbejdelse af egentlige business cases for disse.
Udbygget kendskab
til målgruppen
Solidt
beslutningsgrundlag
Nydesignede
kuvertløsninger
Følge med udviklingen
Post Nords kerneydelse er og har altid været det sendte brev, men med samfundets øgede digitalisering er denne ydelse blevet udfordret og institution Post Nord må følge med udviklingen. Af samme grund lavede Post Nord en digital portal – E-posthuset, der skulle kunne servicere deres kunder online. Portalen havde begrænsede funktioner samt serviceniveau og udnyttede langt fra mediets potentiale. Derfor søsatte de udviklingsprojektet E-posthuset. Da Post Nord kom til 3PART rummede projektet en lang række konkrete koncepter. 3PARTs rolle var at supplere idé-/ konceptgrundlaget samt skabe brugerbaseret grundlag for valg af koncept, som skulle sammenstemmes med Post Nords forretningsorienterede perspektiv, og tilsammen udgøre beslutningsgrundlag for den fremtidige udvikling af E-posthuset.
Download casen her
For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden
We use cookies on this site to give you the best experience. You have the opportunity to customize your settings yourself.Cookie indstillingerAccepter
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.