Hvilke fordele er der ved at inddrage brugere i udviklingsprojekter? Er det ikke kun en ekstra udgift og en bestilling fra de få kunder der inddrages i projektet? Tværtimod! Brugerresearch vil næsten altid gøre din virksomhed klogere, og give dig en unik viden om, hvad der sker ude i den verden, I sælger jeres produkter eller services til. Selvom jeres serviceafdeling er i tæt dialog med jeres kunder, kommer der ofte mange andre og nye oplevelser, behov og erfaringer på bordet, når vi som eksterne kommer ud og interesserer os for kundernes dagligdag og de opgaver de skal løse.
Det indblik og den viden der skabes ved at åbne døren helt ind til kernen af sine kunder og målgruppe, skaber ikke kun viden om det konkrete projekt der samles indsigter til, men giver også mulighed for at se hvilke andre uafdækkede behov der kan sætte konkrete handlinger i gang, som kan danne grundlag for det næste udviklingsprojekt.
Ved at inddrage brugere løbende i udviklingen, skabes en række ambassadører for projektet. De personer der inddrages flere gange i løbet af et projekt, til både opstart og tests, vil få en særlig tilknytning til det nye produkt, som selv den bedste marketingsafdeling kan have svært ved at skabe.
Derudover får man løbende i processen valideret brugeroplevelsen og kan undervejs lave tilpasninger til produktet, så fejl, der koster dyrt i en udviklingsproces, minimeres.