Jydsk Barberblade-Fabrik

Bedre ergonomi gav øget salg

Resultatet af Triumph MK3 bekræfter, at en investering i design indenfor områder, hvor man tidligere ikke mente det var vigtigt, hurtigt falder positivt tilbage på virksomheden i form af øget salg, styrket indtjening og branding. I JBFs tilfælde resulterede det oven i købet i en international anerkendt designpris.

JBF Fik en tildeling af Good Design Award fra Chicago Athenaeum, Museum of Architecture and Design. De fik derudover højt salg af den nye MK3 uden, at det gik udover salget af det tidligere produkt MK2. Hvilket også afspejler JBFs hidtil bedste regnskabsår.
Research, brugerobservation, konkurrentanalyse, 2D-skitsering og formgivning af redesigns, 3D-modeller og 3D-dokumentation til plastproducent, design af ny visuel identitet, design af brochurer samt design af hjemmeside
JBF 3PART

Revitalisering af et gammelt produkt

Jydsk Barberblade-Fabrik (JBF) indledte et tæt samarbejde med 3PART om et redesign af virksomhedens eksisterende vinduesskraber, Triumph MK2. Målsætningen med udviklingsopgaven var at opgradere skraberen ergonomisk og samtidig løfte designet så produktet kunne modstå konkurrencen fra andre aktører på markedet. Den eksisterende model havde et lige skaft, men af ergonomiske årsager skulle redesignet både resultere i en lige og en vinklet 30-graders model.

Konkurrencedygtigt design med fokus på design og ergonomi

Good Design Award
fra Chicago Athenaeum
Bedste
regnskabsår
Højere
sikkerhed

Download casen her

For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.

Man bliver trukket med op i et helikopterperspektiv. Til trods for, at man mener at kende sine produkter og brugere heraf temmelig godt, gennemgår man en lærerig, informativ og spændende proces derved at, 3PART tager udgangspunkt i brugerens situation

Se flere cases

Hjemmeside og brochure

Skal vi også hjælpe jer?

3PART logo
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden

med venlig hilsen

Simon Skafdrup, 3PART A/S