Royal Unibrew

Research, Skitsering og formgivning, Produktionsoptimering samt endelig model til en ølkasse

Royal Unibrew ølkasse

Hank til fristelser

Med udviklingen af den nye ølkasse opnås altså følgende fordele i forhold til de kendte 30 stk. kasser: 7% bedre udnyttelse af både lagre og logistik. Forbrugeren får en mere handy emballage med flere alternative muligheder for at bære kassen og med mulighed for at se produkterne udefra. Reduceret vægt pr. salgsenhed til gavn for forbrugerne. Ølkassen forventes at have en levetid på 15 til 20 år, og er i cirkulation 60 til 80 gange. Den samlede mængde emballage der spares er anselig. Materialerne, der er anvendt til kassen, er HDPE, PE til softgrip håndtag og PET folie. Efter endt levetid kan kassen regranuleres og den genvundne PE-masse kan genanvendes, uden at kassens forskellige elementer skal adskilles. Den er således miljøvenlig.
Royalunibrew_design_3part_thumb
Miljøvenligt
materialevalg
7%
bedre udnyttelse
15 til 20
års levetid

Produktionsoptimering

Med udviklingen af den nye ølkasse opnås altså følgende fordele i forhold til de kendte 30 stk. kasser: 7% bedre udnyttelse af både lagre og logistik. Forbrugeren får en mere handy emballage med flere alternative muligheder for at bære kassen og med mulighed for at se produkterne udefra. Reduceret vægt pr. salgsenhed til gavn for forbrugerne. Ølkassen forventes at have en levetid på 15 til 20 år, og er i cirkulation 60 til 80 gange. Den samlede mængde emballage der spares er anselig. Materialerne, der er anvendt til kassen, er HDPE, PE til softgrip håndtag og PET folie. Efter endt levetid kan kassen regranuleres og den genvundne PE-masse kan genanvendes, uden at kassens forskellige elementer skal adskilles. Den er således miljøvenlig.

Download projektet her

For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele projektet nedenfor.

Reduceret vægt pr. salgsenhed til gavn for forbrugerne.

Works

Produkt service system – Service innovation

Skal vi også hjælpe jer?

3PART hjælper dig med at løse virksomhedens forretningsproblemer gennem konkrete fysiske og digitale produkter, services og oplevelser.

med venlig hilsen

Simon Skafdrup, 3PART A/S