Danfoss

Designmanual for Danfoss

Research, analyse, workshops, designmanual og validering af koncepter i tre lande
98% af internt adspurgte mener at “Danfoss’ overordnede strategi ‘Core & Clear’ understøttes af et ensrettet og fælles designudtryk og vil styrke Danfoss’ brand i den fremtidige konkurrence – og at Danfoss kunder vil værdsætte det.” 5 produkter udviklet under designmanualen er indtil videre blevet tildelt internationalt anerkendte designpriser. Et stærkt samlet produkt program med pt. mere end 20 produkter der, på tværs af produktkategorier og kompleksitet, alle fremstår enkle og intuitive at anvende. Et enestående og genkendeligt design DNA, der sikrer unik markedsposition og IPR. Effektivisering af designprocessen, der har reduceret både udviklingstid og omkostninger pga. procesoptimering såvel som synergi på tværs af produktfamilier. Vundne ordrer, hvor designet på emballagen specifikt har været udslagsgivende ift. konkurrenter.

Et stærkt samlet produkt

Danfoss stod ved projektets begyndelse med en meget broget produktportefølje; Spredte udviklingscentre, manglende fælles strategi for udseendet af produkterne, og opkøbte virksomheder, som naturligt skilte sig ud, skabte behovet for et fælles og samlende identitetsgrundlag for Danfoss. 3PART indgik i dialog med Danfoss om at skabe et designværktøj der kunne: Sikre en homogen, klassisk og diskret produktportefølje med et unikt og genkendeligt design – uden risiko for kopiering hos konkurrenterne. Værktæjer skulle ligeledes kunne samle identiteten, der medvirker til at skabe en fælles forståelse og styrket samarbejde på tværs af de mange firmaer i Danfoss koncernen. Til sidst skulle værktøjet være med til at styrke Danfoss som brand og sikre fortsat vækst og indtjening. Projektet omfatter produktdesign, user interface, emballage og teknisk litteratur.

En rød tråd fra start til slut

Reddot Design
Design award
98 %
intern brand- opbakning
International
anarkendelse

Identitetens værktøjskasse

01

Research

Inden arbejdet med udformning af en ny designlinje kunne starte, tog 3PART rundt i Europa for at interviewe interessenter f.eks. grossister, installatører og husejere. Desuden blev der identificeret nye og uudtalte behov på baggrund af research-fasen.

Workshops

med medarbejdere fra 5 forskellige business units. Formålet med workshopsene var at inddrage medarbejderne i projektet, for at nå det bedste resultat samt få medarbejderne til at føle ejerskab.

02

Download casen her

For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.

3PART ved hvad design drejer sig om

Se flere cases

Udlastningsbælg – redesign og kostpris reduktion
Scandinavian – facilitering af strategiproces

Skal vi også hjælpe jer?

3PART logo
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden

med venlig hilsen

Simon Skafdrup, 3PART A/S