Research, analyse, workshops, designmanual og validering af koncepter i tre lande
Designmanual for Danfoss
Et stærkt samlet produkt
98% af internt adspurgte mener at “Danfoss’ overordnede strategi ‘Core & Clear’ understøttes af et ensrettet og fælles designudtryk og vil styrke Danfoss’ brand i den fremtidige konkurrence – og at Danfoss kunder vil værdsætte det.” 5 produkter udviklet under designmanualen er indtil videre blevet tildelt internationalt anerkendte designpriser.
Et stærkt samlet produkt program med pt. mere end 20 produkter der, på tværs af produktkategorier og kompleksitet, alle fremstår enkle og intuitive at anvende. Et enestående og genkendeligt design DNA, der sikrer unik markedsposition og IPR. Effektivisering af designprocessen, der har reduceret både udviklingstid og omkostninger pga. procesoptimering såvel som synergi på tværs af produktfamilier.
Vundne ordrer, hvor designet på emballagen specifikt har været udslagsgivende ift. konkurrenter.
Reddot Design
Design award
98 %
intern brand- opbakning
International
anarkendelse
En rød tråd fra start til slut
Danfoss stod ved projektets begyndelse med en meget broget produktportefølje: Spredte udviklingscentre, manglende fælles strategi for udseendet af produkterne, og opkøbte virksomheder, som naturligt skilte sig ud, skabte behovet for et fælles og samlende identitetsgrundlag for Danfoss. 3PART indgik i dialog med Danfoss om at skabe et designværktøj der kunne: Sikre en homogen, klassisk og diskret produktportefølje med et unikt og genkendeligt design – uden risiko for kopiering hos konkurrenterne.
Værktæjer skulle ligeledes kunne samle identiteten, der medvirker til at skabe en fælles forståelse og styrket samarbejde på tværs af de mange firmaer i Danfoss koncernen. Til sidst skulle værktøjet være med til at styrke Danfoss som brand og sikre fortsat vækst og indtjening. Projektet omfatter produktdesign, user interface, emballage og teknisk litteratur.
Identitetens værktøjskasse
01
Research
Inden arbejdet med udformning af en ny designlinje kunne starte, tog 3PART rundt i Europa for at interviewe interessenter f.eks. grossister, installatører og husejere. Desuden blev der identificeret nye og uudtalte behov på baggrund af research-fasen.
Workshops
med medarbejdere fra 5 forskellige business units. Formålet med workshopsene var at inddrage medarbejderne i projektet, for at nå det bedste resultat samt få medarbejderne til at føle ejerskab.
02
Download casen her
For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden
We use cookies on this site to give you the best experience. You have the opportunity to customize your settings yourself.Cookie indstillingerAccepter
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.