Dansk Fyrværkeriforening

Sikkerhedsbrille - brugerinvolvering og produktdesign

Da der i udviklingen både skulle tages højde for øjen- og høreskader, blev løsningen en helstøbt brille med ørepropper monteret på siden. Brillen er udformet således, at den ikke dugger og derfor ikke giver anledning til at blive fjernet. Løsningen med et helstøbt stel blev valgt, netop for at den ikke skulle kunne pakkes sammen og g(l)emmes i lommen. De nye sikkerhedsbriller endte med at ligne skibriller uden den generende elastik, som ødelagde nytårsfrisuren for testpersonerne. Fyrværkeriforeningen havde det udgangspunkt, at kunderne max. ville betale 15 kr. for sikkerhedsbriller i det gamle design. Det viste sig dog, at folk ville betale op til 49,95 kr. for det nye brille.
Research, brugerinddragelse, markedsanalyse, behovsanalyse, 4 design retninger og overdragelse til kinesisk producent

En helstøbt brille

Fyrværkeriforeningen kom til 3PART med et ønske om en ny sikkerhedsbrille til brug ved anvendelse af foreningens produkter. Designet skulle være effektivt og indbydende samtidig med, at det skulle give foreningens image et løft.

Effektivt og indbydende

Brugervenligt &
og moderne design
Helstøbt &
og dugfri stel
2 størrelser
til børn og voksne

Download casen her

For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.

antallet af øjenskader blev det laveste i en lang årrække i Danmark

Se flere cases

Udlastningsbælg – redesign og kostpris reduktion

Skal vi også hjælpe jer?

3PART logo
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden

med venlig hilsen

Simon Skafdrup, 3PART A/S