“Det var helt nyt for os at skulle bruge design. Derfor var vi også glade for, at 3PART kom med både en designer og en ingeniør, for det forsikrede os om, at de forstod hvad det handlede om og kunne se det i sin helhed – både hvad angår hele det designmæssige udtryk, men også hele pumpens konstruktion og maskineri. Det at 3PART rådede over mange kompetencer i samme hus, sparede i sidste ende en masse dyrebar tid.” Med i designprojektet hørte også udarbejdelsen af et nyt varemærke, der skulle signalere dambrug, brugervenlighed, modernitet, dansk kvalitet og skånsom behandling af fiskene.
Resultatet blev Blue Comfort, der som logo og brand skulle overføres til selve pumpen, men også salgsmateriale samt et website, så der blev skabt konsistens og genkendelighed mellem de forskellige elementer. Den blå farve var i forevejen virksomhedens officielle firmafarve og passede naturligt ind i det nye designkoncept.
Markedsresearch, teknisk koncept/produktarkitektur, overordnet konceptudvikling, design af pumpens visuelle udtryk, konstruktion af redesignet pumpe samt udvikling af grafisk materiale og hjemmeside