Horsens Kommune

Research og analyse, udvikling af 3 designoplæg, design af nyt logo, nyt koncept for annoncedesign, designmanual for logo, skiltning samt stationarys

Nutidigt og moderne design

Kodeord for Horsens Kommune

Logoet er udviklet i en moderne og letaflæselig font, der giver styrke og et mere nutidigt udtryk. Det grafiske O udtrykker dynamik og bevægelse, som begge er kodeord for Horsens Kommune. O’et er åbnet i højre hjørne, hvor en kugle eller bold bliver holdt i luften. Åbningen giver et rummeligt udtryk, hvor der enten bliver rakt ud efter kuglen, eller der bliver holdt kærligt om den.

Den nye designmanual favner både den officielle kommunikation mellem kommunen og borgerne og den mere uformelle situation, hvor Horsens markerer sig med for eksempel arrangementer og tilbud. Designmanualen omfatter alt lige fra skiltning, over brevpapir til hjemmesiden og elektronisk post.

Med ønsket om en fortsat profilering af Horsens Kommune, er det vigtigt, at borgerne og omverdenen oplever, at kommunikationen i kommunen har samme høje fællesnævner.
Horsens kommune
Styrkelse af den
grafiske identitet
Nutidigt &
moderne design
Ny designmanual
med faste rammer

En ny visuel identitet

Horsens Kommune stod ved projektets begyndelse med et ønske om en ny visuel identitet, der skulle være med til at markere starten på et nyt og spændende kapitel for området. Efter kommunalreformen var der samtidig et behov for at sætte fokus på, at Horsens stadig var en attraktiv kommune at bo og arbejde i.

Download projektet her

For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele projektet nedenfor.

Betragt designmanualen som en hjælp i hverdagen til at sikre den bedst mulige service for borgerne i kommunen

Jan Trøjborg, tidl. borgmester i Horsens Kommune

Se flere cases

Skal vi også hjælpe jer?

3PART logo
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden

med venlig hilsen

Simon Skafdrup, 3PART A/S