Lykketronic

Research, skitsering og idékatalog, 2D og 3D modellering, design guidelines, detaljeret design og konstruktion af touchscreen, joystik samt display og knapper

Øget brandværdi og genkendelighed i markedet

Et nyt design og formsprog

Løsningen på designudfordringen blev udarbejdelsen af et nyt design og formsprog, som indtil nu er implementeret på tre af Lykketronics nyeste produkter. Arbejdet med udviklingen af et nyt design har været baseret på igangværende udviklingsprojekter – dvs. at der under forløbet er blevet udviklet og lanceret tre konkrete produkter, sideløbende med udvikling af nyt design og design guidelines.

Det nye formsprog har fokus på ergonomi og brugervenlighed , og har skabt øget effektivitet og arbejdsfrihed for landmanden, der anvender produkterne.

Den intuitive brugervenlighed gør det muligt for slutbrugeren at multitaske på en produktiv måde og derved opnå en bedre arbejdsproces og et bedre slutresultat. Alle designs er forberedt til branchens forskellige standardmonteringsmetoder i traktoren, også kabelføringen er tænkt med, hvilket er en vigtig faktor for brugervenligheden, der tit overses i designprocesser.
Lykketronik Produktfamilie 3PART
Øget
brandværdi
Guidelines
for produkt
Inkludering af
kunder og ejerskab

Kvalitet, tidsløshed og robusthed

Lykketronic har et bredt udvalg af elektroniske styringsog overvågningsenheder til landbrugsmaskiner. Disse er velfungerende, kendte og accepteret af markedet – men havde dog også været på markedet i en årrække og trængte efterhånden til en designmæssig opdatering, så udstyret matchede de nye landsbrugsmaskiner og traktorer, som det skulle bruges sammen med.

Derudover var der et behov fra nogle af virksomhedens kernekunder efter funktioner, som de eksisterende løsninger ikke kunne levere. Hovedudfordringen for 3PART var at udarbejde et formsprog, som var skalerbart og fleksibelt til implementering på Lykketronics mange og forskelligartede produkttyper.

Men som ville skabe det ønskede familieskab på tværs af produkterne i et design, der udtrykker kvalitet, tidsløshed, robusthed og som samtidig havde lave produktionsomkostninger. Derudover skulle designet være egnet for bestykningsvarianter og visuel differentiering af OEM varianter.

Download projektet her

For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele projektet nedenfor.

Øget brandværdi og genkendelighed i markedet

Se flere cases

Skal vi også hjælpe jer?

3PART logo
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden

med venlig hilsen

Simon Skafdrup, 3PART A/S