Egekilde Royal Unibrew

Konceptudvikling

Research, skitsering og formgivning, grafisk identitet og produktionsoptimering
Forholdet mellem etiket og flaske var meget vigtig. Etiketten skulle være slank, så man kunne se vandet. For at understrege brandet, er Egetræet fremhævet i flaskens overflade, hvilket giver en øget kvalitetsfornemmelse. Flaskernes form har udover deres udseende nogle optimale produktionsmæssige egenskaber. Stabelstabilitet under transporten og produktionen var en klar forudsætning for designet, ligesom tilpasning til forsendelse og distribution har været vigtig.
Egekilde-produkt-thumbnail-3PART

Optimale produktionsmæssige egenskaber

Med skabelsen af Royal Unibrews “Egekilde”- flaskeserie har 3PART indfriet et ønske om at kombinere et smukt design med gode produktions- og distributionskarakteristika. Royal Unibrew skulle i 2005 finde en erstatning for Ramlösa, som de havde haft forhandlingen af. De ønskede en vand med klassisk islæt, som kunne signalere at den havde været på markedet meget længe. 3PART var fra starten involveret i udvælgelsen af navne og koncepter, etiketten og flaskens form, optimering af produktionsforhold samt marked og positionering. Opgaven bestod i design af to glasflasker på henholdsvis 30 cl. og 60 cl., samt tre PET flasker på henholdsvis 0,5 l, 0,7 l og 1,5 l. Glasflaskerne er til caféer og restauranter, mens PET flaskerne er til fritidsliv, sport og arbejde, eller når man er på farten.

et ønske om at kombinere et smukt design med gode produktions karakteristika.

Gennemarbejdet
konceptudvikling
+2
glasflasker
Kobling
ml. flaske & etikette

Definition og fokusering

01

Research

Inden arbejdet med udformningen af en ny flaskeserie begyndte, udførte 3PART en grundig research indenfor både produktionsområdet og formgivning af flasker. På denne måde blev der indhentet væsentlig viden, som fremadrettet var med til at indfri Royal Unibrews ønsker

Idégenerering, udvikling & validering

På grundlag af researchfasen kunne skitseringsarbejdet begynde. Der blev løbende afholdt arbejdsmøder med kunden. Fasen resulterede i to design koncepter. Inden det endelige koncept blev valgt, blev der afholdt validering med de samme mennesker som var med i starten af projektet. Validering fik stor betydning for den endelige detaljering af flaskerne.

02

Download casen her

For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.

Emballage har flere vigtige funktioner. Det skal brande produkt og virksomhed, det skal være funktionelt, og det skal kunne kommunikere med brugeren.

Se flere cases

Forbedring af funktionalitet, konstruktion og æstetik

Skal vi også hjælpe jer?

3PART logo
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden

med venlig hilsen

Simon Skafdrup, 3PART A/S