Research, skitsering og formgivning, grafisk identitet og produktionsoptimering
Konceptudvikling
Optimale produktionsmæssige egenskaber
Forholdet mellem etiket og flaske var meget vigtig. Etiketten skulle være slank, så man kunne se vandet. For at understrege brandet, er Egetræet fremhævet i flaskens overflade, hvilket giver en øget kvalitetsfornemmelse. Flaskernes form har udover deres udseende nogle optimale produktionsmæssige egenskaber. Stabelstabilitet under transporten og produktionen var en klar forudsætning for designet, ligesom tilpasning til forsendelse og distribution har været vigtig.
Gennemarbejdet
konceptudvikling
+2
glasflasker
Kobling
ml. flaske & etikette
et ønske om at kombinere et smukt design med gode produktions karakteristika.
Med skabelsen af Royal Unibrews “Egekilde”- flaskeserie har 3PART indfriet et ønske om at kombinere et smukt design med gode produktions- og distributionskarakteristika. Royal Unibrew skulle i 2005 finde en erstatning for Ramlösa, som de havde haft forhandlingen af. De ønskede en vand med klassisk islæt, som kunne signalere at den havde været på markedet meget længe. 3PART var fra starten involveret i udvælgelsen af navne og koncepter, etiketten og flaskens form, optimering af produktionsforhold samt marked og positionering. Opgaven bestod i design af to glasflasker på henholdsvis 30 cl. og 60 cl., samt tre PET flasker på henholdsvis 0,5 l, 0,7 l og 1,5 l. Glasflaskerne er til caféer og restauranter, mens PET flaskerne er til fritidsliv, sport og arbejde, eller når man er på farten.
Definition og fokusering
01
Research
Inden arbejdet med udformningen af en ny flaskeserie begyndte, udførte 3PART en grundig research indenfor både produktionsområdet og formgivning af flasker. På denne måde blev der indhentet væsentlig viden, som fremadrettet var med til at indfri Royal Unibrews ønsker
Idégenerering, udvikling & validering
På grundlag af researchfasen kunne skitseringsarbejdet begynde. Der blev løbende afholdt arbejdsmøder med kunden. Fasen resulterede i to design koncepter. Inden det endelige koncept blev valgt, blev der afholdt validering med de samme mennesker som var med i starten af projektet. Validering fik stor betydning for den endelige detaljering af flaskerne.
02
Download casen her
For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden
We use cookies on this site to give you the best experience. You have the opportunity to customize your settings yourself.Cookie indstillingerAccepter
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.