3PARTs arbejde resulterede i et omfangsrigt research- og analysearbejde, konceptkonkretisering og udarbejdelse af beslutningsgrundlag til vurderingen af E-Posthuset som forretningsområde. Researcharbejdet var struktureret således, at 3PART Indledningsvis gennemførte kvalitative interviews med 20 personer i målgruppen omkring forventninger til E-posthuset. Herefter blev datagrundlaget analyseret og konklusioner vedrørende de forretningsmæssige muligheder på det digitale område udledt. Dette arbejde blev referencerammen for den efterfølgende forretningsmæssige vurdering af de eksisterende koncepter og E-posthuset som helhed. 3PARTs opgave i denne evalueringsproces var at bibeholde det kundemæssige fokus igennem processen, og nogle af delresultaterne i processen var udarbejdelse af en analysematrix, hvori de væsentligste drivere hos brugergruppen var primære parametre. Den sidste del af projektet indebar yderligere detaljering og visualisering af udvalgte koncepter og udarbejdelse af egentlige business cases for disse.
Research, interviews, konceptudvikling og -evaluering hos brugere, visuelt materiale, konceptbeskrivelse til evaluering, matrix over drivere hos målgruppen samt visualiseringen og beskrivelser af forretningskoncept