Firmanavnet Retap og logoet, der fortæller historien om ”re-filling” og ”tap-water”. Et enkelt, skalerbart og robust produkt i et enkelt formsprog, der både er behageligt at drikke af, via en stor åbning uden gevind, og rengøringsvenligt. En flaske, hvis enkelthed tillader individualisering i form af firmalogo på låg og flaske, og derved understøtter virksomhedens grafiske identitet
150.00
brugere
6 mdr
pay-back tid
+ 10
forskellige lande
Tager kampen op mod engangsplastik
Retap stod ved opgavens start med et ønske om at udvikle et nyt produkt som erstatning for de millioner af plasticflasker, som mange senere bruger som drikkedrunk.
Disse plasticflasker udgør både en sundhedsrisiko samtidig med at de belaster miljøet. Samtidig er prisen for plasticflaskevand 1000 gange højere end for postevand, der er sundt drikkevand.
Ønsket var derfor en 0,5 l. flaske, der var let at rengøre og produceret i et miljøvenligt materiale. Flasken skulle samtidig have et personligt og professionelt design, da salgsfokus i første omgang var B2B-markedet.
Workshopbaseret produktudvikling
01
Research
3PART gennemførte en grundig research indenfor både produktionsområdet og formgivning af flasker. På den måde blev der indhentet væsentlig viden om kunder og interessenter, som fremadrettet var med til at indfri Retap’s ønsker, og i sidste ende levere et succesfuldt produkt.
Workshop
Formålet med workshoppen var at få overleveret den viden, som Retap havde omkring brugere og plasticflasker til 3PART. Desuden var der fokus på mulige løsninger, miljøet, værdikæder, markedet og teknologien. Alt materialet blev efterfølgende brugt til at udarbejde en designspecifikation. 3PART stod for planlægning samt facilitering af workshop.
02
03
Idégenerering og udvikling
På grundlag af research-fasen samt workshoppen kunne skitseringsarbejdet begynde. Forskellige udformninger og deres funktionalitet i forhold til rengøring, brugervenlighed og produktion blev afprøvet, og navneforslag og logoskitser blev produceret på baggrund af de værdier, som flasken skulle symbolisere.
Validering hos interessenter
Inden det endelige koncept blev valgt, blev der afholdt validering med de samme mennesker som var med i starten af projektet. Valideringen fik stor betydning for udformingen af det endelig udtryk.
04
Download casen her
For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden
We use cookies on this site to give you the best experience. You have the opportunity to customize your settings yourself.Cookie indstillingerAccepter
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.