Sulzer Manual

IPR strategi, corporate designmanual og OEM strategi

De revitaliserede produktdesign og brands skaber konsistens igennem de tre forenede brands og produktporteføljer. Disse udtrykker et stærkt, integreret design DNA, som sigter efter at forene alle Sulzer Mixpac’s klæbemiddel applikationsprodukter. Med disse følger klare retningslinjer for designet af henholdsvis COX, MK og MIXPAC produkterne. Foreningen af de tre brands skabte grundlag for at styrke IPR ved at integrere specifikke designelementer fra det fælles brand ind i de enkelte produktdesign, som derved tydeligt kan genkendes som et Sulzer Mixpac produkt, mens essensen af det enkelte brand fortsat tydeliggøres. Disse tiltag beskytter ligeledes forretningen mod erosion forårsaget af kopiering.
Facilitering, redesign af COX og MK logoer, konceptuelt redesign, designfilosofi, designmanualer, produktdesign og IPR strategi

Tre forenede brands og produktporteføljer

Grundet opkøbet af MK og COX, havde Sulzer Mixpac et ønske om at strømline produktdesigns og brands, for at forene Sulzer Mixpac, MK og COX under én stærk paraply med et fælles design DNA. Dette var med henblik på at styrke IPR, for derigennem at gøre en indsats mod efterligning, samt at styrke sin ledende position i markedet. Efter opgaven med at redesigne, skulle de nye designs formaliseres og beskrives gennem separate designmanualer for hvert af de tre brands.

Separate designmanualer

Et fælles
design DNA
Strømlinet
produktdesign
Stærkere
IPR

Download casen her

For at se hele projektet med yderligere detaljer, kan du downloade hele casen nedenfor.

Lette og omkostningseffektive tilpasningsløsninger

Se flere cases

Nyt logo design og grafisk materiale
Produkt service system – Service innovation

Skal vi også hjælpe jer?

3PART logo
3PART er den erfarne innovationspartner, der kan udvikle de produkter og digitale services, der skaber meromsætning og værdi i din virksomhed i fremtiden

med venlig hilsen

Simon Skafdrup, 3PART A/S